لوگوی بیمه آسیا نمایندگی اوراهی زاده

غفلت فروشندگان بیمه های عمر از نفوذ در قشر سرمایه دار

غفلت فروشندگان بیمه های عمر از نفوذ در قشر سرمایه دار

غفلت فروشندگان بیمه های عمر از نفوذ در قشر سرمایه دار / پیشنهاداتی برای فروشندگان بیمه به نظر می رسد فروشندگان بیمه های عمر از قشر سرمایه دار غافلند این در حالی است که نفوذ فرهنگ خرید بیمه عمر در این قشر سبب می شود خودبخود پای زیر مجموعه های انها که شامل کارکنان ، کارگران و … هستند به خرید بیمه های عمر باز شود./ر کشورهای توسعه یافته سرمایه فوت بیمه های عمر ۵ تا ۱۰ میلیون دلار و حتی بیشتر است در حالیکه در ایران حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان بوده که اخیرا با کسب مجوز تا ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که این مقدار باید افزایش یابد تا بتوان در اقشار سرمایه دار هم نفوذ پیدا کرد.

فرشید بخشی ، معاون  فنی بیمه های اشخاص بیمه رازی ، در گفتگو با ریسک نیوز ضمن برشمردن چالش های بیمه های عمر در ایران  گفت: در آیین نامه های بیمه ای تصریح شده است که شرکتهای بیمه موظفند حسابهای بیمه عمر خود را تفکیک کنند که متاسفانه تا کنون صورت نگرفته است و معمولا وجوه بیمه های عمر در کل حسایهای شرکت گم می شود و اینجاست که اغلب صرف ایفای سایر تعهدات می گردد.

به گفته وی به نظر می رسد طی ماههای اخیر بیمه مرکزی با جدیت و سختگیری بیشتری در راه تفکیک حسابها گام برداشته است که البته این اولین قدم به سمت شفافیت محسوب می شود.

بخشی  به این سوال که آیا منظور از تفکیک حسابها تنها ایجاد یک حساب بانکی جدا است یا جداسازی فیزیکی و کامل وجوه باید مد نظر واقع شود، پاسخ داد و گفت:بدون شک جداسازی کاملا فیزیکی باید مد نظر قرار گیرد چرا که باید هم حساب جدا باشد و هم هزینه هایی که در این حوزه ها انجام می شود و منافع و سودهای موجود نیز در این حسابها متمرکز شود تا مشخص گردد که رشته عمر بازده یا عملکرد ان چگونه بوده چقدر زیان و سود داشته است البته باید مدیریت بهینه ای ایجاد شود تا علاوه بر ایجاد حساب سپرده بانکی جداگانه ، سپرده گذاریها و سود ها هدایت شود ضمن اینکه دفاتر نیز تفکیک شود.

بخشی در ادامه به مبحث نحوه سرمایه گذاری ها اشاره کرد و اذعان داشت: اگر شرکتی منابع حاصل از وجوه بیمه های عمر را در مسیر درستی سرمایه گذاری نکند نمی تواند در آینده پاسخگوی ایفای تعهدات باشد.

وی در تشریح نحوه درست سرمایه گذاریها گفت: سرمایه گذاری ای خوب است که هم حاشیه اطمینان آن مطلوب باشد و هم بازگشت سود آن بهینه  در ضمن اینکه باید خاصیت نقدشوندگی مناسبی داشته باشد.

بخشی با تاکید براینکه شرکتها باید مسیر جدیدی را در بیمه های عمر خلق کنند ، متذکر شد: علاوه بر شفاف سازی حسابها و سرمایه گذاری های مربوط به بیمه های عمر باید در جهت شفافیت ، پرتالهایی ایجاد کنند تا مشتری بیمه عمر بتواند در لحظه سود و وضعیت بیمه نامه را مشاهده کند چرا که این کار به ایجاد اطمینان خاطر در مشتری کمک خواهد کرد.

معاون  فنی بیمه های اشخاص بیمه رازی با اشاره به ضرورت ارایه طرح های نوین بیمه های عمر تصریح کرد:کمبود تنوع در طرح های بیمه های عمر به فقدان جذابیت این رشته بیمه ای منجر شده است ضمن اینکه عدم اطلاع رسانی صحیح به مردم سبب شده بیمه گزاران تنها بر سود بیمه های عمر تمرکز و خودبخود این رشته بیمه ای را با حساب بانکی مقایسه کنند در حالیکه کاربرد حمایتی و ایجاد اطمینان خاطر کمتر از سوی بازاریابان و فروشندگان بیمه های عمر برای بیمه گزاران تبیین شده است.

وی در ادامه عنوان کرد:در کشورهای توسعه یافته سرمایه فوت بیمه های عمر ۵ تا ۱۰ میلیون دلار و حتی بیشتر است در حالیکه در ایران حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان بوده که اخیرا با کسب مجوز تا ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته که این مقدار باید افزایش یابد تا بتوان در اقشار سرمایه دار هم نفوذ پیدا کرد.

به گفته معاون  فنی بیمه های اشخاص بیمه رازی  با ایجاد شرایط جذاب در بیمه های عمر باید در قشر سرمایه دار جامعه برای فروش بیمه های عمر نفوذ پیدا کرد تا جهت خرید بیمه نامه های عمر با حق بیمه و سرمایه مناسب ترغیب شوند.

وی با اشاره به لزوم هدف گرفتن قشر سرمایه دار در فروش بیمه های عمر تاکید کرد: ایجاد بیمه نامه های جذاب با شرایط مطلوب برای سرمایه داران و ثروتمندان و تاجران ، صاحبان کارخانه جات و …سبب می شود خودبخود این بیمه نامه در اقشار پایین تر هم نفوذ کند چرا که این قشر صاحبان سرمایه هستند که دارای زیر مجموعه های گسترده ای از منابع انسانی می باشند که می توانند تحت پوشش بیمه عمر قرار گیرند.

به گفته وی به نظر می رسد فروشندگان بیمه های عمر از قشر سرمایه دار غافلند این در حالی است که نفوذ فرهنگ خرید بیمه عمر در این قشر سبب می شود خودبخود پای زیر مجموعه های انها که شامل کارکنان ، کارگران و … هستند به خرید بیمه های عمر باز شود.

بازگشت به صفحه اصلیبیمه آسیا ، نمایندگی بیمه آسیا

نوشتهٔ پیشین
چرا شرکت های بیمه مناطق آزاد در جذب سرمایه گذار و پرتفوی بیمه ای خارجی ناتوانند؟
نوشتهٔ بعدی
راه های نجات صنعت بیمه کشور چیست؟

پست های مرتبط

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

فهرست