ورود / نام نویسی
منوی دسته بندی

آیا از بیمه گذار خود بابت خرید بیمه نامه تشکر می کنید؟

آیا از بیمه گذار خود بابت خرید بیمه نامه تشکر می کنید؟

آیا از بیمه گذار خود بابت خرید بیمه نامه تشکر می کنید؟

یکی از موثر ترین عباراتی که می تواند تاثیر عمیقی در ذهن و ادراک مشتری، نسبت به شرکت بیمه و فروشنده داشته باشد گفتن عباراتی از قبیل : “واقعا از اینکه به شرکت ما اعتماد کردید متشکرم” ، “از خرید شما خیلی متشکرم”، “ممنون که به جمع خانواده بیمه …پیوستید” ، “از اینکه آرامش خاطرتان را به ما سپردید سپاسگزارم” یا “ارائه خدمت به شما باعث افتخار ماست”

 

در ادبیات انگیزش، نظریه معروفی به نام شرطی سازی عاملی یا ابزاری وجود دارد. به این معنی که اشخاص یاد می گیرند رفتارهایی را انجام دهند که نتایج مثبت ایجاد می کند و از رفتارها با نتایج منفی اجتناب می ورزند.

این نظریه، به نظریه روانشناس معروف بی. اف. اسکینر نزدیک است که تاثیرات شرطی سازی ابزاری را با آموزش رقص به حیوانات، آموزش پینگ پنگ به پنگوئن و جایزه دادن به آنها برای رفتارهای مطلوب شرح داده است. از آنجا که پاسخ ها در شرطی سازی کلاسیک، ساده و اختیاری هستند؛ شرطی سازی عاملی یا ابزاری برای کسب یک هدف ایجاد شده و پیچیده تر است.

رفتار مطلوب نیز در طول یک دوره زمانی آموزش داده شده و به نتایج رفتار پاداش داده می شود. در واقع یادگیری ابزاری، به عنوان نتیجه ای از پاداش دریافت شده به دنبال رفتار مطلوب است.

برای مثال بسیاری از فروشگاهها به خریداران خود جایزه می دهند یا بابت خرید از آنها تقدیر می کنند. این عمل به تکرار خرید آنها در آینده کمک می کند. همانطور که می دانید در زمینه خدمات بیمه مانند دیگر خدمات و حتی بیشتر، ارائه دهنده خدمت، کیفیت ارائه، محل ارائه و چگونگی تعامل جزئی از محصول تلقی می گردد. در واقع، خریدار یک مفهوم  را خریداری می نماید. بنابراین نحوه کنش و واکنش با مشتری نقش به سزایی در نگهداری بیمه گذار دارد.

یکی از موثر ترین عباراتی که می تواند تاثیر عمیقی در ذهن و ادراک مشتری، نسبت به شرکت بیمه و فروشنده داشته باشد گفتن عباراتی از قبیل :
“واقعا از اینکه به شرکت ما اعتماد کردید متشکرم” ، “از خرید شما خیلی متشکرم”، “ممنون که به جمع خانواده بیمه …پیوستید” ، “از اینکه آرامش خاطرتان را به ما سپردید سپاسگزارم”  یا “ارائه خدمت به شما باعث افتخار ماست”  می تواند باشد که هر چه با صداقت، صمیمیت و همراه با خدمات واقعی همراه باشد تاثیر بیشتری در تمدید بیمه نامه خواهد داشت.

در واقع تشکر از بیمه گذار برای خرید بیمه نامه یا تمدید بیمه نامه قبلی بر اساس نظریه شرطی سازی ابزاری به عنوان یک تقویت مثبت (پاداش) باعث تکرار عمل خواهد شد. این تشکر و قدردانی اگر هم بلافاصله پس از خرید و هم در چند نوبت در طول مدت اعتبار بیمه نامه باشد علاوه بر ساختن تصویر مطلوبی از برند شرکت باعث بالارفتن احتمال توصیه شرکت به دیگران هم خواهد شد.  پس قدردانی، سپاسگزاری و تشکر از بیمه گذار را جدی بگیرید، با لحن صمیمانه بیان کنید و به هر بهانه ای تکرار کنید. باور کنید معجزه می کند. / برگرفته از سامانه مقالات و تازه های صنعت بیمه

بازگشت به صفحه اصلیبیمه آسیا ، نمایندگی بیمه آسیا

دیدگاهتان را بنویسید